خاطرات شهدای آباده

(( جبهه فرهنگی صدیقین آباده ))

خاطرات شهدای آباده

(( جبهه فرهنگی صدیقین آباده ))

سلام
به نام خدایی که شهدا در قهقه ی مستانه شان نزد او روزی میخورند ...
به یاد خاطرات و عکس ها و دلنوشته هایی که یادآور دوران پر تلاطم دفاع مقدس است
به یاد خاک ها رملی و داغ فکه
به یاد اروند و دجله و کارون
به یاد شلمچه و دوکوهه و طلائیه
یاد شهدایی که به ارباب بی کفن اقتدا کردند
یاد علی اکبر ها و عباس های خمینی
به یاد مسلم و حبیب
به یاد حر و زهیر
به یاد منتظرانی که هر روز سر بریده می شوند ...
در مسلخ عشق جز نکو را نکشند...

این وبلاگ جهت انتشار خاطرات زیبای رزمندگان شهرستان آباده و استان فارس در دوران دفاع مقدس می باشد.
استفاده از این خاطرات و بازنشر آنها با ذکر منبع و آدرس وبلاگ بلا مانع است .
شادی روح شهیدان صلوات

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
سلام . باز فرصتی شد که به برکت یاد شهدا ، غبار غفلت را از دل بزداییم و به صدای عاشقانه ی شهدا گوش فرا دهیم . اگر خوب گوش کنی صدای شهدا را می شنوی : اللهم اجعل صباحناصباح الابرار . و اگر خوب دل دهی می بینی که انها در عین سادگی غرق صفا و اخلاص بودند . آن ها از میان ما بودند اما از بین ما رفتند . از همین خیابان ها و کوچه ها عازم جبهه شدند . و در همین خیابان ها هم تشییع شدند . همین خیابان هایی که من و تو امروز با آرامش  در آن حرکت میکنیم . از همین شهر بلند شدند و تا اوج پرواز کردند تا امنیت و آرامش امروز و نعمت اسلام را برای ما به ارمغان آوردند . اما امروز ما را چه شده است ؟ چرا شهدا غریب اند ؟
دلیل غربتشان اهل خاک بودن ماست *** نه بی نشان شدن ها نه بی پلاکی ها
به آسمان که رسیدند رو به ما گفتند *** زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها
 
الحمدلله این یادواره شهدا فرصتی را برایمان فراهم کرد تا برگردیم و با رزمندگان با صفای دفاع مقدس مانوس شویم . عطر حضورشانرا درک میکنی ؟ می بینی فضای شهرمان را چه ملکوتی و با صفا کردند ؟ باز فرصتی شد که به یاد آوریم هستی ما از شهداست . نکند کوچکترین مسئله ای ما را از آنها دور کند که در روز قیامت شرمسارآنهاشویم . نکند غفلت بلایی به سر ما آورد که بر سر کوفیان آورد .
. اما نه . ما نسل بیدار انقلاب هستیم و صحنه را خالی نمیگذاریم . هنوز هم آرزوی ما شهادت است . اما ما چه میدانیم شهادت چیست ؟
 
 
زندگی زیباست اما شهادت از آن زیبا تر است . سلامت تن زیباست اما پرنده ی عشق ، تن را قفسی می بیند که در باغ نهاده باشند ، راز خون را جز شهدا در نمی یابند . در عالم سری است که جز با شهادت فاش نمیشود.
 
این ها جملات و تعابیر شهید سید مرتضی آوینی از شهادت است و من چه میدانم که شهادت چیست ؟ گردش خون در رگ های زندگی شیرین است اما ریختن آن در پای محبوب شیرین تر است . راز خون در آنجاست که که همه ی حیات به خون وابسته است .
اما امروز قیمت شهادت خیلی بالا رفته است . شهادت را به هر کس نمیدهند . اما در باغ شهادت هنوز باز است . مهم این است که خدا مطاع وجود کسی را خریدنی بیابد .
 
آرام و با تامل وصیت نامه های شهدای بزرگوار شهرم را میخوانم ، یادگار هایی که از آن ها برای من و دوستانم بجا مانده است . چه زیبا قلم را بر صفحه ی کاغذ نگاشته اند . چه پیام های عمیقی برای ما به یادگار گذاشته اند .
* میدانید  انقلاب ما به واسطه ی خون چقدر شهید برقرار شده است ؟ پس خون شهیدان را به یاد داشته باشید . همچنین مسئولیت سنگین خود را .
 ملت شهید پرور ! از شما استدعادارم که امام را تنها نگذارید
* من راهی را انتخاب کردم که راه علی اکبر امام حسین (ع) می باشد 
به برادرانم آزادی و انسانیت و به خواهرانم عفت و پاکدامنی را سفارش میکنم 
* بیایید تداوم گر راه شهیدان از صدر اسلام تا کربلای حسین باشیم 
از شما پدر و مادرم می خواهم نگذارید خونم پایمال شود .
* نگذارید دشمن ضربه ای به انقلاب و اسلام وارد سازد 
* ای جوانان نکند که در رختخواب بمیرید که حسین (ع) در میدان نبر شهید شد
*  هیچ قطره خونی در مقیاس حقیقت از قطره خونی که در راه خدا ریخته شود گرانبهاتر نیست 
* سلام مرا به برادرم برسانید و بگویید حسین وار رفتار کند و سلامم را به خواهرم برسانید و بگویید زینب وار رفتار کند 
 
 
وصایا و سفارشات آن شقایق های گلگون کفن را خواندیم اما آیا جامعه ای که امروز داریم ، جامعه ای است که شهدا از ما انتظار داشتند ؟ آیا زندگی ما مورد رضایت آنهاست ؟ آیا جوابی در مقابل خون های پاکشان داریم ؟
خیابان ها را به نام شهدا کردیم تا هر وقت نشانی منزل را میدهیم به یاد آوریم از گذرگاه خون کدام شهید به آرامش به منزل میرسیم . 
شهدا ! برای ما حمدی بخوانید که ما مرده ایم و شما زنده اید ...
 
خاطره ی شهدا ، یادواره ی شهدا ، غبارروبی گلزار شهدا ، و ... همه وسیله ای است برای ادامه دادن راه شهدا . و اما راه شهدا چیست ؟ راه شهدا دل نبستن به دنیاست . راه شهدا ایستادگی و مقاومت است . راه شهدا غیرت و جوانمردی است . راه شهدا در خط ولایت بودن است . راه شهدا عمل به قرآن استو در یک کلام ، راه شهدا ، راه امام حسین (ع) است .
ما باید شهدایمان را به جهانیان بشناسانیم و این الگو ها را به جهانیان معرفی کنیم . 
 
سخنی از مقام معظم رهبری ، حضرت امام خامنه ای حسن ختام نوشته ام است .
عزیزان ! اگر شهیدان عزیزند که عزیزترینند  ، اگر گرامی اند ، که گرامی ترینند ، گرامی داشت آن ها به معنای این است که ما راهشان را ادامه دهیم . اهدافشان را دنبال کنیم . دنبال کردن راه آنها یعنی ارزش های اسلامی ، این پایه های مستحکم ، این شاخص های نمایان که میتواند را به اوج افتخار دنیوی و اخروی برساند . این ها را ما باید در نظر داشته باشیم و دنبال کنیم . 
 
آن هایی که رفتند ، رفتند راه ها را گشودند . من و شما که ماندیم باید از این راه های گشوده حرکت کنیم و پیش برویم  و الا آن ها راه را باز کنند ، ما بنشینیم دست روی دستس بگذاریم و تماشا کنیم ، این قدرنشناسی است ، نمک نشناسی است .
نمک شناسی در قبال شهدا این است که وقتی آن ها راه را باز کردند ما از این راه حرکت کنیم و پیش برویم . این امروز وظیفه ی ماست و ملت ایران این وظیفه را انجام می دهد .
و ان شاءالله این ملت با این عزم ، با این روحیه و این جوان ، با این مشعل های درخشانی که از خون شهیدان بر افروخته شده  و فضا را روشن کرده خواهد توانست به بلندترین و دور ترین آرمان های خودش ان شاءالله برسد .
 
خواب ما را نبرد هستی ما از شهداست
شهدا را یاد کنیم ولو با یک صلوات
 

سجاد حکیمی

اسفند 1392

منبع : http://abadehnama.ir/news/show/696

 

هدیه به روح سرداران و 400 شهید سرافراز شهرستان آباده صلوات

:. شهدای آباده .:


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۳
سـجــا د حکیمی

یادداشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی