خاطرات شهدای آباده

(( جبهه فرهنگی صدیقین آباده ))

خاطرات شهدای آباده

(( جبهه فرهنگی صدیقین آباده ))

سلام
به نام خدایی که شهدا در قهقه ی مستانه شان نزد او روزی میخورند ...
به یاد خاطرات و عکس ها و دلنوشته هایی که یادآور دوران پر تلاطم دفاع مقدس است
به یاد خاک ها رملی و داغ فکه
به یاد اروند و دجله و کارون
به یاد شلمچه و دوکوهه و طلائیه
یاد شهدایی که به ارباب بی کفن اقتدا کردند
یاد علی اکبر ها و عباس های خمینی
به یاد مسلم و حبیب
به یاد حر و زهیر
به یاد منتظرانی که هر روز سر بریده می شوند ...
در مسلخ عشق جز نکو را نکشند...

این وبلاگ جهت انتشار خاطرات زیبای رزمندگان شهرستان آباده و استان فارس در دوران دفاع مقدس می باشد.
استفاده از این خاطرات و بازنشر آنها با ذکر منبع و آدرس وبلاگ بلا مانع است .
شادی روح شهیدان صلوات

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خاطرات شهدای آباده، یادوراه هفتمین سالگرد گرامیداشت شهادت شهید مدافع حرم، حمید قاسمپور، عصر امروز، پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 در گلزار شهدای آباده، با حضور عموم مردم شهیدپرور شهرستان آباده، خانواده شهید، سردار ظهراب قنبری فرمانده لشکر 19 فجر، و مداحی مداح مدافع حرم کربلایی محسن ولایتی برگزار شد. 

شهید حمید قاسمپور، در تاریخ 13 فرودین 1395، در سن 23 سالگی، در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در منطقه خانطومان سوریه به فیض شهادت نائل آمد، و در آن زمان، مسئولیت اطلاعات عملیات گردان عمار لشکر فاطمیون را بر عهده داشت. و اولین شهید مدافع حرم شمال استان فارس است. این شهید مدافع حرم به دلیل نحوه شهادتش به حمزه مدافعان حرم ملقب است. گفتنی است تابوتی که شهید قاسمپور در آن تشییع شده بود نیز زینت بخش این مراسم بود.

 

تصاویر این مراسم را مشاهده نمائید:

منبع تصاویر: خـبرگزاری فـارس : http://fna.ir/3ccksl

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۳:۳۷
سـجــا د حکیمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خاطرات شهدای آباده، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، همزمان با سومین سالگرد وصال سردار جبهه ایثار ، جهاد و مقاومت شهید حاج مجتبی ضیایی ، یاد و خاطره این شهید والامقام در گلزار مطهر شهدای شهر آباده گرامی داشته شد .

 

در این مراسم که سردار فلاح زاده جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه ، حجت الاسلام سرلک  کارشناس مذهبی تلویزیون ، خانواده معزز شهدا ، جانبازان و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم شهرستان آباده بر مزار این شهید والامقام برگزار شد ، حجت الاسلام سرلک از کارشناسان مذهبی تلویزیون ، به بیان رشادتها و ایثارگری های شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت : سردار شهید حاج مجتبی ضیایی با تحمل درد و رنج ناشی از جراحات شیمیایی جنگ تحمیلی ، همیشه خدا را شاکر بود و در طول زندگی با برکت خودهمیشه بر خدا توکل می کرد .

 

حجت الاسلام سرلک افزود : عشق به خدا در وجود حاج مجتبی ضیایی نهادینه شده بود و این سردار جبهه ایثار و مقاومت ، همواره شهیدانه زندگی کرد و در همه فراز و فرودها و پستی و بلندی ها ، شکرگزار خداوند بود و در این راه نیز به وصال معبود خویش رسید. 

همچنین سردار فلاح زاده جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه در این مراسم ، به بیان ویژگی های شخصیتی شهدایی همچون حاج مجتبی ضیایی پرداخت و تصریح کرد: شهید ضیایی در دوران جنگ تحمیلی ، بدون هیچ چشمداشتی در راه اسلام و میهن به مجاهدت پرداخت و پس از جنگ تحمیلی نیز با تحمل درد و رنج ناشی از سوختگی ریه و جراحات ناشی از شیمیایی ، همواره در راه ولایت و رهبری قدم برداشت و به آرزوی دیرین خود نیز رسید . 

همچنین سرهنگ مجدی فرمانده پادگان رزم مقدماتی ولیعصر (عج) آباده نیز در سخنانی به بیان ایثارگری های شهدای والامقام دفاع مقدس پرداخت .

اجرای سرود از دیگر برنامه های سومین سالگرد شهادت سردار حاج مجتبی ضیایی بود .

 

منبع: خـبرگزاری صداوسیما |  امـیدرضا نــفر

 

گزارش تصویری کامل این برنامه را در پست زیر مشاهده نمائید:

https://seddiqin.blog.ir/post/262

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۱:۲۵
سـجــا د حکیمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خاطرات شهدای آباده، مراسم یادواره سومین سالگرد وصال سردار شهید حاج مجتبی ضیائی، عصر پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402، با حضور عموم مردم آباده، و به همراه سخنرانی سردار فلاح زاده، جانشین نیروی قدس سپاه، و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک، در گلزار شهدای آباده برگزار شد.

سخنرانی سرهنگ مجدی، روایتگری در وصف سردار شهید حاج مجتبی ضیائی، اجرای سرود گروه سرود ماوا آموزشگاه رزم مقدماتی ولیعصر(عج) آباده، اجرای گروه سرود کریم اهل بیت(ع) آباده، اجرای سرود همگانی دانش آموزان مدارس قرآنی امام حسن مجتبی(ع) و مبین ، وابسته به دارالقرآن نور شمال فارس، از سایر برنامه های این یادواره بود.

 

 

 

(سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک در یادواره سردار شهید حاج مجتبی ضیائی)

 

(سخنرانی سردار فلاح زاده، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در یادواره سردار شهید حاج مجتبی ضیائی)

 

انتهای پیام/262

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۳:۳۰
سـجــا د حکیمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خاطرات شهدای آباده، به مناسبت فرا رسیدن سومین سالروز وصال سردار جانباز شهید حاج مجتبی ضیائی، مراسم بزرگداشت این شهید والامقام در گلزار شهدای شهر آباده برگزار می شود. 

 

مراسم سومین سالگرد وصال سردار شهادت شهید حاج مجتبی ضیائی

 

این مراسم عصر پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402، با حضور عموم مردم شهرستان آباده و با سخرانی حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک، روایتگری سردار رفیعی، و با حضور و روایتگری و بیان خاطرات توسط حاج سیدرضا متولی، راوی دفاع مقدس و مسئول انجمن راویان فجر فارس، و با حضور دبیرکنگره سرداران و 15000 شهید استان فارس، در گلزار شهدای آباده برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۸:۵۰
سـجــا د حکیمی