خاطرات شهدای آباده

(( جبهه فرهنگی صدیقین آباده ))

خاطرات شهدای آباده

(( جبهه فرهنگی صدیقین آباده ))

سلام
به نام خدایی که شهدا در قهقه ی مستانه شان نزد او روزی میخورند ...
به یاد خاطرات و عکس ها و دلنوشته هایی که یادآور دوران پر تلاطم دفاع مقدس است
به یاد خاک ها رملی و داغ فکه
به یاد اروند و دجله و کارون
به یاد شلمچه و دوکوهه و طلائیه
یاد شهدایی که به ارباب بی کفن اقتدا کردند
یاد علی اکبر ها و عباس های خمینی
به یاد مسلم و حبیب
به یاد حر و زهیر
به یاد منتظرانی که هر روز سر بریده می شوند ...
در مسلخ عشق جز نکو را نکشند...

این وبلاگ جهت انتشار خاطرات زیبای رزمندگان شهرستان آباده و استان فارس در دوران دفاع مقدس می باشد.
استفاده از این خاطرات و بازنشر آنها با ذکر منبع و آدرس وبلاگ بلا مانع است .
شادی روح شهیدان صلوات

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شهدای آباده | شهید حسن منصوری

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵ ق.ظ

شهدای شهرستان آباده

شهید حسن منصوری

 

 

شهید حسن منصوری

نام پدر: خسرو

تاریخ تولد: 

تاریخ شهادت: 1365/10/04

محل شهادت : منطقه عملیاتی کربلای 4 

سن هنگام شهادت: 

یگان : 

مزار : گلزار شهدای بیدک

 

زندگینامه شهید حسن منصوری

 

بسم الله الرحمن الرحیم زندگی نامه شهید حسن منصوری همراه با طلوع خورشید و پرتو افکنی بر جهان طبیعت ستاره ای درخشید و در روستای شهید پرور بیدک فرزندی پاک از دامان مادری زینب گونه متولد شد و در دامان پر مهر مادر زندگی کوتاه ولی پر معنا و پر ثمره خود را آغاز نمود.در سن 6 سالگی قدم به محیط آموزش گذارده و تحصیل خود را در همان روستا آغاز نمود پس از سپری کردن دوران ابتدایی همراه با کمک به پدر در کارها دوران راهنمایی را شروع نمود در سال 1357 همزمان با تحصیلات راهنمایی وی مقدمات انفجار رژیم پوسیده و روبه زوال ستم شاهی شروع گردید و او هم مبارزه خود را شروع نمود و با شرکت در مراسم مذهبی و راهپیمائی علیه رژیم شاهنشاهی سهم به سزائی را داشت و همکلاسی ها و افراد دیگر را هم به این امر تشویق می نمود تا انقلاب اسلامی به رهبری بزرگ مرد تاریخ رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت روح الله الموسوی الخمینی به پیروزی رسید سپس در ادامه تحصیلات در تمام صحنه های انقلاب حضور فعال داشت و با انقلاب اسلامی همگام بود.تا در سال 1359 استکبار جهانی بعلت ضعف روحی خویش که از این انقلاب اسلامی حس کرده بود جنگ را شروع کرد و ایشان نیز به ندای حسین زمان خود لبیک گفت و کوله بار خود را به سوی روشنائی بست و به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و برای بار دوم همراه با دوستان دیگر از جمله برادر حسین دانشور به سوی جبهه ها شتافت و در ضمن حرکت در مسیر الله تحصیل خود را ادامه داد و در عملیات فتح المبین، بیت المقدس فتح بستان،تنگه چزابه،محرم و دیگر نبردها شرکت داشت در سال 1362 فنون دریائی سپاه را در بندرعباس فرا گرفته و ضمن ادامه ایثارگری های خود تحصیلاتش را به پایان رسانید در طول این مدت ضمن حضور فعال در جبهه ها پایگاه شهید بهشتی بیدک را تاسیس کرد و برادران دیگر را در بسیج ثبت نام کرد پس خدمت مقدس سربازی را در محیط پر معنویت و کربلا گونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع نمود و ضمن فراگیری آموزش غواصی در عملیات پیروزمند والفجر 8 شرکت کرد و با دلاوری های فراوان خدمت سربازی را به پایان رسانید و در همان سپاه مقدس لباس پر افتخار بسیجی را پوشید و دوباره به حرکتش به سوی حق ادامه داد تا در عملیات غرور آفرین کربلا 4 ستاره عمرش خاموش شد و به فوز عظیم شهادت نائل گشت و به لقاء الله پیوست و جسم پاکش زیر رگبار گلوله های بعثیون کافر و از خدا بی خبر مفقود گردید و سپس در ادامه رزم بی امان رزمندگان پر توان اسلام این رهروان طریق شهادت و راهیان کربلا در عملیات کربلای 5 پیکر پاکش چهره ظاهر کرد و در تاریخ 25/10/1365 در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.روحش شاد و یادش گرامی باد

 

وصیت نامه شهید حسن منصوری

 الله اکبر این ما تکونوا یدرکلکم الموت ولو کمنتم فی بروج مشکیده با حمد و سپاس خداوند منان و با سلام و درود بر منجی بشریت حضرت حجة ابن الحسن العسکری مهدی موعود(عج) و نائب برحقش رهبر کبیر انقلاب امام امت و با سلام خدمت جمیع شهدا و خانواده هایشان جانبازان،معلولین،اسرا و مجروحین انقلاب اسلامی و امت شهید پرور وصیت ام را آغاز می کنم:

آن کس که تو را شناخت جان را چه کند،فرزند و عیال و خانمان را چه کند دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی،دیوانه تو هر دو جهان را چه کند پروردگارا تو را شکر می کنم که مرا از سربازان امام زمان(عج) و از راهیان راهت قرار دادی و مرا در این امر بزرگ یاری کردی و نگذاشتی که شیاطین بر من غلبه کنند و مرا از راه مستقیم خارج کنند مرا یاری کردی و از پیرامون راه مولایم حسین ابن علی قرار دادی و زمینه ای نمودی که در جهاد بر علیه کفار شرکت کنم و بتوانم دین خودم را نسبت به خون شهدا و اسلام عزیز ادا کنم تا در روز قیامت در پیشگاه خودت و آقایم حسین(ع) رو سفید باشم بارالهی تو را سپاس می گویم که به من سلامتی اعطا فرمودی تا بتوانم بیشتر و بهتر در راه خودت قدم بردارم و بتوانم یاران خودت را شاد و دشمنانت را ناراحت کنم و آنان را سرجایشان بنشانیم.انشاءالله خدایا تو را ستایش می کنم که به من بینائی دادی تا خوب ببینم و راه خودم را مشخص کنم و به من شنوائی دادی که خوب بشنوم و در راه خودت بکار گیرم و به من قدرت بیان دادی تا بتوانم در راه تو بکار گیرم و برای رضای تو صحبت کنم این همه به من نعمت دادی تا از آنها برای رضای تو بکار گیرم و مرا موفق داشتی تا این کار را انجام  دهم و در لحظه ای دشوار و سخت کمکم کردی و نگذاشتی که مشکلات زندگی و زرق و برق دنیا مرا فریب دهد خدایا معبودا اینک از تو می خواهم که مرگم را شهادت در راه خودت قرار دهی من عاشق تو هستم و جانم را فدای راه تو خواهم کرد انشاءالله امید دارم که این جان ناقابل را از من حقیر قبول کنی خودت گفتی که اگر شما یک قدم پیش بیائید من ده قدم پیش می آیم خدایا تو خودت آن یک قدم اولش هم بیا، و عاشق خودت را دریاب و مرا به پیش خودت ببر دوست دارم شمع باشم در دل شب ها بسوزم،روشنی بخشم به جمعی و خودم تنها بسوزم. معبودا این آرزوی مرا برآورده کن زنده بودنم که برای اسلام اثری نداشت شاید شهادتم مؤثرتر باشد به امید این که شهادتم و خونم باعث سیراب شدن نهال انقلاب اسلامی و آزاد شدن انسان های زیر ستم باشد انشاءالله پروردگارا معبودا مرا به دنیا دلبند نکن.یا ستارالعیوب از گناهانم درگذر و مرا بخودت ببخش و از رهرو راه انبیاء قرار بده ای امت مبارز و شهید پرور من به عنوان یک برادر کوچک از شما می خواهم که امام امت رهبر عزیزمان را لحظه ای تنها نگذارید چون هر چه داریم از وجود پر برکت رهبر عزیزمان است خط رهبری را منشاء راه خدا و انبیاء قرار داده و با منافقین،ملحدین و مخالفین به شدت برخورد کرده و آنها را سر جای خود بنشانید در دعاهاییتان در پایان نماز و در هر کجا هستید ذکر خدا و دعای خیر به جان امام عزیزمان و قائم مقام رهبری آیت الله منتظری امید امت و امام باشید تا انشاءالله خداوند از شما راضی باشد کارهایتان برای رضای خدا باشد هر کجا که باشید فرقی نمی کند اگر واقعاً برای خدا باشد خودش با شماست و یاریتان می کند و نمی گذارد در کارهایتان بمانید انشاءالله. ای امت حزب الله آن قدر که در این دنیا هستید مال و منال فراهم کند مگر چقدر می خواهی در این دنیا بمانی بالاخره خواهی رفت و این دنیا را پشت سر خواهی گذاشت پس بیا و کاری کن که توشه آخرت جمع شود تا وقتی که موقع سفر رسید دست خالی نخواهی از دنیا بروی و در روز قیامت در مقابل پروردگار شرمسار نباشید بیائید و از همین الان کاری کنید که باعث شود در مقابل حضرت رسول و ائمه معصومین و سفید باشید و سرهایتان بلند باشد ای برادرانی که توان رزم دارید و می توانید به جبهه ها بروید و با کفار بعثی بجنگید به خودتان تکان بدهید حرکت کنید مسائل متفرقه و جزئی ررا کنار بگذار و بخاطر رضای بیاری رزمندگان اسلام بشتاب تا خداوند بزرگ تو را یاری کند در جهاد مقدس شرکت کنید و از خون های مقدس شهدای اسلام پاسداری کنید تا خدای نکرده نخواهید فردای قیامت جلو شهدا و مادرانشان شرمسار باشید شما در مقابل این خون هائی که به زمین می ریزد مسئول هستید و باید جوابگوی آنها باشید برای اسلام خون های گرانبهائی همچون امیر مؤمنان(ع) شهدای کربلا و 72 تن شهید جمهوری اسلامی ایران و شهدای عزیز که قبل و بعد از انقلاب اسلامی به خاک و خون غلطیده اند حال خودتان فکر کنید چه مسئولیت سنگینی بر دوش شماهاست باید از خداوند بزرگ کمک بخواهید که بتوانید این مسئولیت را با تمام قوا انجام دهید حال خودت فکر کن و راهت را انتخاب کن که خدای نکرده روز قیامت شرمسار نباشید و شما هم که توانائی آمدن به جبهه ها را ندارید مسئول هستید و باید در پشت جبهه اسلام را یاری و از خون های شهدای اسلام پاسداری کنید با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن باشید و لحظه ای رهبر کبیر انقلاب اسلامی و آیت الله منتظری را تنها نگذارید و دنباله رو این دو عزیز اسلام باشید و گوش به فرمان آنها باشید و از دستورات آنها اطاعت کنید بالاخره کوفه ای نشوید و شما ای خواهران حجاب خودتان را حفظ کنید و همان طور که شهیدان می روند و حسینی عمل می کنند شما نیز زینب گونه عمل کنید ای زن به تو از فاطمه این گونه خطابست ارزنده ترین زینت زن حفظ حجابست و شما ای برادران بسیج اگر در جبهه ها هستید که خوب برای اسلام و رضای خدا خدمت کنید و اگر مسئوای بد شد از جبهه ها ترد نشوید که عمال کثیف آمریکا به آرزوی دیرینه خود برسند و همیشه جبهه ها را پر کنید تا دوستان خدا را شاد و دشمنانش را ناراحت کنید و همیشه بدرخشید هر کجا که هستید اگر در پشت جبهه هستید باز در روزهائی که پایگاهای مقاومت می خواهند برنامه ای انجام دهند حتما در آن شرکت کنید تا این که امت حزب الله بخصوص خانواده های شهدا امید پیدا کنند به این که شماها انتقام خون فرزندانشان را خواهید گرفت و اسلام عزیز را یاری خواهید کرد و دنباله رو فرزندان آنها خواهید بود و انقلاب را تا ظهور آقا امام مهدی(عج) ادامه خواهید داد و آن را انشاءالله سالم بدست آن بزرگوار خواهید سپرد البته این امید را خداوند به این عزیزان می دهد اگر شما در مراسمی در صفوف فشرده شرکت کنید به این عزیزان روحیه ای داده اید چون دیدند عده ای بسیجی با قدم های استوار در خیابان رژه می روند یا مراسمی را اجرا می کنند شاد می شوند و شما خداوند را شاد و قدرت اسلام را نشان داده اید در همین حال منافقین و کفار لرزه بر اندامشان خواهد افتاد و ناراحت خواهند شد خواهش می کنم که در مراسم دعا شرکت کنید که ما هر چه داریم از دعا است و شما ای پدر بزرگوار و مادر عزیزم اگر من به آرزویم شهادت در راه خدا رسیدم ناراحت نباشید و زینب گونه عمل کنید و در مرگم شیون نکنید مادر جان من نمی گویم که هیچ برایم گریه مکن ولی موقعی که گریه می کنی مادر عده ای از خواهران دور تو را گرفته و به تو دل تسلا می دهند ولی مادر بیاد بیاور لحظه ای را که زینب برادرانش را از دست داد فرزندان برادرش را از دست داد و بجای این که عده ای دل تسلا به آن بدهند او را به اسیری بردند و سیلی به گوش مولایمان حسین(ع) زدند در بازار تمام مردم جشن گرفتند مادر جان بیاد آنها باش و برای غزیبی آنها گریه کن مادر جان شما برای من زیاد زحمت کشیدید و برای بزرگ شدن من سختی های زیادی متحمل شدید و من قدر آنها را ندانستم خواهش می کنم مادر مرا ببخش و از اذیت و آزاری که به شما کردم معذرت می خواهم و از خداوند بزرگ می خواهم که به شما صبر عطا کند.و شما ای پدر بزرگوارم برای من شما نیز زحمت های زیادی برای من کشیدید تا مرا بزرگ کردی و مرا به مدرسه فرستادی تا بتوانم خوب و ؟؟؟ بفهمم و از آن برای پیشبرد اسلام استفاده کنم و قدر این همه خوبی را ندانستم امیدوارم که مرا ببخشید و از اذیت و آزاری که به شما کردم مرا عفوم کنید خداوند انشاءالله به شما صبر عاجل عطا فرماید و از تمام اهل محل حلالیت می طلبم.انشاءاله خداوند بزرگتوفیق به شما بدهد.والسلام حسن منصوری 8/11/1364

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۰۶
سـجــا د حکیمی

شهید حسن منصوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی